Facebook - drsná síla propagace
Štítky:
Facebook | sociální sítě | sdílení | reklama
Facebook je v dnešní době jedna z variant jak se zviditelnit na internetu. Facebook je soc. síť, kde na uživatele působí reklama, která je přesně cílená na směr jejich aktivity a zájmy apod. Uživatelé Facebooku navzájem vidí komu se co „líbí“ a navzájem si sdílí stránky, odkazy nebo videa aj. Vzájemné sdílení působí na uživatele mnohem více než reklama, jelikož je to takové doporučení druhému. Když Vám něco doporučí Váš známý, tak si alespoň omrknete o co jde, kdežto reklama Vás musí vyloženě přilákat, abyste na ni klikli. Co se šíří na sociálních sítích, to letí bleskovou rychlostí. Většinou populární zprávy, které se týkají oblíbených a aktuálních témat, se šíří soc. sítí velkou rychlostí.
Při velkém boomu, kdy se na Facebook nastěhovalo velké množství uživatelů, páru lidem svitlo v hlavě a začali využívat vytváření skupin na facebooku (později bylo přidávání do skupiny změněno na „lajkování“ skupiny, technicky se ale nic nezměnilo). Když se uživatel přidá do skupiny („lajkne ji“) tak začne odebírat statusy nebo jiné příspěvky a uvidí je tak na své zdi. Skupiny tedy spamují uživatele svými příspěvky, které se jim zobrazují na hlavní stránce a tedy nejvíce působí na uživatele. Skupina s velkým množstvím odběratelů má vyhráno, je to jeden z nejlepších způsobů reklamy. Čím více odběratelů – tím větší fin. ohodnocení reklamy a také větší úspěch reklamy. Je to skvělý a promyšlený systém, jelikož uživatelé reklamu vloženou v příspěvku skupiny sami sdílejí!
Zakládání takovýchto skupin, které přilákaly spousty odběratelů, se stalo známou věcí a každý chtěl mít svůj „zlatý důl“ bez práce. Vlastně jen stačí rozeslat pozvánky svým přátelům a o zbytek se postaralo facebookové know-how sdílení. Dnes když si otevřete například aukro a napíšete do vyhledávání slovo „reklama“, tak většina reklamy, která je zde nabízena, je nabízena prostřednictvím facebookových skupin. Uživatelé si vytvořili například portfolio skupin, dejme tomu 10 skupin s průměrem 20 000 uživatelů a hned zde máme cca 200 000 celkových odběratelů. A samozřejmě je zde předpoklad dalšího sdílení mezi své přátele oslovenými uživateli.
Další článek bude na obdobné téma zakládání skupin a následném výnosu z této činnosti.
Michal Černocký
michal.cernocky(z)akciecz.cz
Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.