15 společností které investují nejvíce do reklamy
Největší tuzemské investice do reklamy:
Pořadí | Firma | Investice do reklamy 2009-2012 (miliony Kč) |
1 | Mountfield CS | 126 |
2 | T-Mobile ČR | 125 |
3 | Vodafone | 122 |
4 | Ford Motor Company ČR | 109 |
5 | Škoda Auto | 105 |
6 | Hyundai Motor CZ | 101 |
7 | Telefónica O2 ČR | 93 |
8 | Komerční banka | 88 |
9 | Import Volkswagen Group | 85 |
10 | Peugeot ČR | 80 |
11 | Kia Motors Czech | 71 |
12 | Unilever ČR | 68 |
13 | Tesco Stores ČR | 68 |
14 | Česká spořitelna | 67 |
15 | ČSOB | 65 |
Zdroj: STRATEGIE
Moje hodnocení
Je zajímavé jak těsné je to dokonce na prvních třech místech. Jinak by se ta první patnáctka dala asi v zásadě shrnout na telekomunikace, automobilky a banky. Tedy nic překvapujícího.
Pro mne osobně je zajímavé, jak vysoko je již s investicemi do reklamy Kia. To se jistě již nyní projevuje na prodejích. A dále jak vysoko investuje v ČR Ford.
Obecně považuji investice do reklamy za velmi důležité. Pokud se provedou správně, a u těchto společností lze předpokládat, že si najímají ty nejlepší marketéry, musí se to výrazně projevit v prodejích společnosti a tedy hospodářském výsledku.
Jsem přesvědčený, že zejména v době krize se silným společnostem vyplatí investovat do reklamy co nejvíce lze! Reklama bývá levnější, lze toho nakoupit více a je to příprava na zásadní růst v době oživení. Tohle věděl už pan Tomáš Baťa, a to je, přátelé, 80 let.
Do jakých mediatypů a jak moc plynuly tyto investice v I.Q 2012:
Mediatyp | Podíl |
TV | 55,07% |
Časopisy | 15,11% |
Noviny | 14,84% |
Internet | 8,1% |
Outdoor | 5,21% |
Rozhlas | 1,74% |
Kino | 0,36% |
Instore | 0,34% |
Zdroj: STRATEGIE
Komentář k rozdělení investic mezi mediatypy
Velmi zajímavé pro porovnání. Kdo by to byl řekl, že více než polovina peněz jde stále do TV (Proč má CETV=Nova stále takové potíže?)? Časopisy a noviny se drží stále velmi dobře i přesto, že tomuto odvětví se celosvětově v posledních letech, zejména díky nástupu internetu, příliš nedaří. Naopak investice do internetu v posledních letech jenom stoupají. Překvapení pro mne je, jak malé prostředky jdou do rozhlasu, třebaže je to medium s tak velkým zásahem populace.
Jan Hýsek
Doporučení
Zapojte se do aukce AkcieCZ.cz!
Kontaktní čočky od profesionálů a pod jejich dohledem, Oční klinika Pardubice - Dopřejte Vašim očím tu nejlepší péči!
Tým očních lékařů odpovídá na Vaše otázky.
Vlastní internetové stránky zdarma. Rychle a jednoduše.
Podpořte projekt, který má smysl
Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.
Akcie
Chcete nastavit vaše investiční portfolio nebo udělat jeho audit? Napište nám
Zkušenosti
Akciecz běží díky fin. podpoře
Představení
Obrazem
Návody
Jak to udělat, aby peníze pracovaly pro mne a ne já pro ně
Odkazy
Akcie, Daně, Hodnocení makléřů, Knihy, Komodity, Kód, Osobnosti, Peníze, Psychologie, Reality, Ropa, Zlato, Další odkazy